söndag 13 december 2009

Lucia

Ett julkort till er, så här på Luciadagen. Precis lagom kom lite snö och kyla.

Igår var det kattutställning igen. Jag åkte med Katarina, som köpt tre katter från mig... Goranda och Hero, två bruna ragdollpojkar och Blåa Britten You Really Got Me "Algot". Vi har alltid så roligt ihop! Katarina hade Hero och Algot med sig och jag hade Tiffy och Filippa med mig. Jag tog inte Tiffy till bedömning för hennes päls var bedrövlig. Men alla de andra fick jättefina bedömningar

Hero tog på förra utställningen sin högsta titel, Supreme Premier.


Grattis Hero och Katarina. Jag är jättestolt över er!

En stor dag! som vi firade med bla Champagne. En katt som tagit sin högsta titel har varit på många utställningar och vunnit sin klass. Ett krav är även att katten tävlat utomlands, då brukar vi åka till Norge, som är enda landet där vi inte behöver ha rabiesvaccination.

Man kan fortsätta tävla även efter Supreme-titeln. Då får katten ett Heders-pris HP, vilket Hero fick sitt första igår!

Alicia
Kattutställning är något som jag tycker är så roligt. Har sedan 1995 hållt på med det. Då köpte jag min första underbara Ragdoll Alicia. Det har också gått bra för mina katter, har haft tur att ha fina katter. Titt som tätt har någon varit i panel, där utställningens bästa katter tävlar. Bäst har det nog gått för min Ceasar, en Ragdollpojke jag köpt i Norge. Han har blivit Best in Show några gånger!
Jag har under åren träffat så många goá människor och fått många vänner. Man knyter många kontakter och det är ett sätt att hänga med i vad som händer med rasen. Även ett sätt att visa upp sin uppfödning. Har det inte varit utställning på ett tag, så längtar man efter det.


Ceasar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar